At bygge broer - Globale partnerskaber og impact i kulturinstitutioner"
Deltag i vores opvarmningswebinar med Katja Iversen, CEO på Museum for the United Nations - UN Live, hvor vi dykker ned i kunsten at skabe stærke og bæredygtige partnerskaber i kulturinstitutioner. UN Live har opnået enestående resultater ved at integrere globale partnerskaber for at fremme sine kulturelle, adfærds- og uddannelsesmæssige mål, og nu deler de deres erfaringer og strategier med os, som opvarmning til Kulturkraft24.
Kun for deltagere i Kulturkraft24.
UN Live arbejder målrettet på at skabe forandring sammen med og for de mange, ikke mindst flertallet af verdens befolkning og især de yngre generationer, der befinder sig i "the moveable middle" – de grupper, der bor i tætbefolkede områder og har stor betydning for at modvirke apati og populisme. Disse gruppers valg, stemmer, indsigt og innovative løsninger kan skubbe til beslutningstagere og forretningsledere for at skabe de nødvendige systemiske forandringer og producere mere bæredygtigt.
For at forbinde sig med disse målgrupper og drive forandring, anvender Museum for the United Nations populære kulturformater og platforme til at:
Møde mennesker, hvor de allerede er – på deres skærme, i deres lyttevaner, på sportsbanen og meget mere.
Bruge formater, der er relevante, og som skaber genklang, samtidig med at de giver et menneskeligt, relaterbart ansigt til globale udfordringer, hvilket gør det klart, hvorfor "de skal bekymre sig".
Anvende formater, der – baseret på adfærdsvidenskab – kan skabe en stærkere følelse af empati og handlekraft samt designe veje til handling.
Kort sagt, UN Live’s nuværende og fremtidige programmer samler:
Adfærdsindsigter og videnskab omkring FN's indsatsområder som fundament.
Populærkultur for at møde mennesker i deres hverdag (film, musik, sport, gaming, kunst osv.).
Partnere med stor rækkevidde, der kan hjælpe med at distribuere programmerne.
På webinaret vil vi undersøge, hvordan UN Live tilpasser sine partnerskaber til de unikke kontekster, som deres samarbejdspartnere repræsenterer. Vi vil også dykke ned i de rammer, der er nødvendige for at etablere klare og gensidigt fordelagtige partnerskaber, samt hvordan man finder de rigtige snit, når man arbejder med impact.
Om Katja Iversen
Katja Iversen is the CEO of the Museum for the United Nations – UN Live - a UN affiliated organization, unleashing the power of popular culture and conversations to include, inspire and engage people everywhere towards positive action, UN values and a sense of global belonging.
Ms. Iversen holds various board and executive advisory roles, and is a sought moderator and keynote speaker, including on global health, wellbeing economy, the power of popular culture and sustainable development. Ms. Iversen has a background as a leader in civil society, the United Nations, and as a cross-cultural leadership trainer for Fortune 500 executives.
She has been a member of Prime Minister Trudeau’s and President Macron’s G7 Gender Equality Councils, the President of Women Deliver, an advisor to the World Economic Forum, Clinton Global Initiative and MIT Solve Challenge among many other things. In many of her roles, Katja has worked with popular culture to further the agenda and build broader support to various SDG issues.
She has been an adviser to several artists regarding driving social impact through arts. Katja holds a Master’s Degree in Communications from Denmark, and a Leadership Degree from Columbia University in the US. In 2022 she was awarded an honorary doctorate in philosophy for her “iconic and outstanding contribution towards furthering cross cultural connections”.
She was named Dane of the Year in 2018 and given a Woman of the Decade award in 2022 by Women Economic Forum. For more about The Museum for the United Nations – UN Live: https://www.museumfortheunitednations.com/